• Banca Transilvania, TLV este interesata in achizitia Bancii Romanesti......

In acest prim articol va propun o intrebare, la care sa incercam sa raspundem pe scurt cu totii.

Intrebare: Cum ar trebui sa actioneze, intr-o prima etapa, o companie care si-a recuperat investitiile initiale si a intrat pe profit?

  1. Compania pastreaza preturile si calitatea;
  2. Compania scade preturile si pastreaza calitatea;
  3. Compania creste preturile si pastreaza calitatea;
  4. Compania creste preturile si calitatea;

In astfel de situatii decidenti diferiti pot avea pareri diferite asupra modului in care ar trebui sa actioneze.

In continuare va voi impartasi opinia mea si o voi argumenta.

Eu, personal merg pe varianta 1) ‘’ Compania pastreaza preturile si calitatea’’ si o voi privi din doua perspective diferite:

  1. Stabilirea preturilor si a calitatii
  2. Rasplatirea stakeholderilor

Inainte de toate o companie trebuie sa isi stabileasca standardele de calitate pe care ar dori sa le indeplineasca. In functie de aceste standarde isi va putea calcula si preturile.

Pentru a nu intra intr-o discutie mult prea ampla pe acest subiect voi spune doar atat: Produsele/serviciile oferite clientilor trebuie sa fie de o calitate ireprosabila. Acest lucru nu poate fi obtinut la un pret foarte scazut. Calitatea costa! Preturile extrem de mici pot fi oferite doar de companiile cu un rulaj foarte mare si un cost operational mic, nefiind cazul in situatia de fata, compania fiind inca noua pe piata.

Din moment ce compania a reusit recuperarea investitiilor si trecerea pe profit, inseamna ca a gasit raporortul pret/calitate corect deci parte din profit poate fi folosit pentru investitii in consolidare si dezvoltare.

Revenind la faptul ca firma din cazul de fata este profitabila inseamna ca aceasta si-a atins obiectivul de a-si atrage clientii si a le indeplini exigentele. Din nou clientii ca stakeholderi externi au fost rasplatiti. Din acest moment, pe langa investitiile in continua dezvoltare trebuie rasplatiti si alti stakeholder care au fost neglijati pana in present: angajatii si actionarii care au muncit si investit pentru realizarea obiectivelor.

Discutia ar putea continua dar ar iesi un articol mult prea lung si plictisitor.