• Banca Transilvania, TLV este interesata in achizitia Bancii Romanesti......

 

Piata de capital tocmai a devenit un pic mai complicata. Furand un truc de la Google Inc., cel mai mare operator de retele sociale, Facebook Inc., FB, a dezvaluit miercuri un plan de a crea o noua clasa de actiuni care vor merge impeuna cu cele deja existente, relateaza Bloomberg. Atunci cand va fi adoptat noul plan, actiunile vor ajunge la o divizare de 3 la 1 si vor trimite in piete circa 5.7 miliarde de noi actiuni Facebook Inc., FB, deposedate de drepturi de vot.

Astfel de strategii sunt din ce in ce mai populare la companii, cu acorduri de clase multiple, pentru a proteja fondatorii de diluare. Cu o noua categorie de actiuni fara drept de vot la dispozitia sa, directorul executiv, Mark Zuckerberg, poate utiliza noile actiuni pentru achizitii si compensatii, fara teama de a-si reduce influenta.

"Acest lucru va deveni destul de comun pentru fondatorii puternici, directori generali, care au un mandat lung si performant", a declarat intr-un interviu prin telefon pentru Bloomberg, Ryan Jacob, director al Jacob Internet Fund, care supervizeaza un portofoliu de peste 40 de milioane de USD, inclusiv actiuni Facebook Inc., FB. "Este o tendinta pe care o vom vedea in continuare pe masura ce companiile se maresc. Aspecte legate de diluare se ivesc mult mai devreme pentru astfel de companii, care ofera o mare parte a compensatiei prin actiuni".

Facebook Inc., FB, a crescut cu 187% de la IPO.

Desi nu este o strategie general iubita, detinatorilor de actiuni Facebook Inc., FB, le-ar fi destul de greu sa se planga de ceva, avand in vedere performanta actiunilor. Dupa listarea pe piata la valoarea de 38 USD in mai 2012, pretul actiunilor Facebook Inc. FB, aproape ca s-a triplat, iar Facebook Inc., FB, a fost cea mai rapida companie din istoria SUA, care a ajuns la o valoare de piata de 250 de miliarde de USD. Capitalizarea de astazi a Facebook Inc., FB, este de 309 miliarde de USD, mai mare decat a 27 dintre cei 30 de membri ai Dow Jones Industrial Average.

Ca si Google Inc., si Facebook Inc., FB, a intrat pe bursele de valori cu doua seturi de actiuni: actiuni de clasa A, care sunt cele detinute de investitorul mediu, si actiuni de clasa B, care confera 10 drepturi de vot si sunt detinute in principal de catre cei din interiorul companiei. Facebook Inc., FB, are in jur de 2.29 miliarde de actiuni de clasa A si 551 de milioane de actiuni de clasa B.

Daca sunteti un actionar al Facebook Inc., FB, efectul planului va fi ca veti detine trei actiuni in loc de una, iar pretul va scadea cu doua treimi atunci cand noile actiuni vor intra pe piata. Deoarece noile actiuni nu vor purta nici un drept de vot, influenta dvs. proportionala va ramane neschimbata.

Crearea noii clase presupune aprobarea actionarilor, dupa care Facebook Inc., FB, intentioneaza sa puna imediat in aplicare propunerea. Conducerea Facebook Inc., FB, detine deja numarul de voturi necesare aprobarii planului, fara a mai fi nevoie si de sprijin din partea actionarilor minoritari. Data de vot nu a fost stabilita.

Desi Facebook este peste tot, fiind ca o Coca-Cola a secolului 21, iar 72% dintre utilizatorii de internet adulti folosesc siteul Facebook, anumite schimbari fundamentale in politicile companiei vor dauna in viitor valorii acesteia.

Dupa cum bine stiti, in publicitate va puteti apropia fie de toata lumea, astfel incat publicitatea sa genereze o urmarire in masa, sau va puteti apropia de cei care seteaza trenduri, "trendsetters", pe care ii puteti folosi pentru a crea o cascada cu ajutorul comentariilor lor pozitive, care creaza un efect de bulgare de zapada in randul celor care sunt cu ochii pe ei.

Targetarea organica a Facebook nu mai este ceea ce a fost

In parte, acest lucru se intampla din vina companiei Facebook Inc., FB, deoarece au ingreunat procesul de publicitate organica. Desigur, intr-un fel acest lucru este de inteles, deoarece Facebook este o companie care incearca sa castige bani, dar Facebook a mers prea departe, devenind aproape imposibil ca cineva sa isi creasca reteaua fara un buget adecvat de publicitate. Exact lucrul care a facut compania Facebook Inc., FB, celebra, acum a disparut. Nu continutul ci banii guverneaza Facebook.

Acest fapt schimba incet natura retelei de socializare. Inainte, oameni normali, care au avut o ideie foarte buna si s-au exprimat foarte bine, au putut ajunge in top, prin crestere organica, generand aprecieri si interactiuni. Mai mult, inovarea Facebook Inc., FB, a fost ca talente nedescoperite puteau concura cu oamenii cu bani, si cate odata puteau iesi invingatori.

Acum, acest lucru a devenit mult prea dificil. Urmarea acestui fapt, continutul aflat in top nu mai este atat de original precum era inainte. Continutul a devenit corporativ si datorita acestui fapt, utilizatorii il trateaza cu mai putina atentie.

Fluxul de stiri a fost din nou optimizat

Prin optimizare, fluxurile de stiri sunt acum mai putin sensibile la timp. Facebook Inc., FB, a acordat o atentie sporita mesajelor care sunt mai susceptibile sa atraga interactiunea cu utilizatorii. Acest lucru este avantajos pentru utilizatori, acestia putand sa gaseasca mai usor postarile pe care doresc sa le vada, dar nu este un fapt pozitiv pentru cresterile organice, care nu au suficiente interactiuni pentru a ajunge in top.

Rezultatul acestor schimbari este ca nu postarile prietenilor sau ale familiei vor ajunge in top pentru a putea fi mai usor observate, ci postarile corporatiilor care au platit pentru interactiuni. Acest lucru va face ca atentia utilizatorilor sa se diminueze, iar publicul va invata sa le ignore la fel ca si in cazul publicitatii clasice.

Exista o multime de conturi false pe Facebook

Se pare ca exista 83 de milioane de conturi false, in ciuda eforturilor depuse de Facebook Inc., FB, pentru a controla acest fenomen. Acest lucru inseamna aproape 20% din conturile existente. Acest lucru se traduce prin mai putine interactiuni reale, si inseamna mai putine persoane tinta care interactioneaza, de fapt, cu pagina dvs.

Este important, deoarece Facebook decide cator oameni sa le afiseze pagina dvs. pe baza istoricului de interactiuni pozitive. Foarte multe afaceri au dat gres, deoarece s-au bazat in totalitate pe Facebook pentru a-si vinde produsele si pentru a-si crea strategia de marketing, sfarsind cu prea multe aprecieri si interactiuni false, posibil din cauza unor greseli de marketing, dar pentru multe companii, recuperarea acestor greseli s-a dovedit mult prea dificila.

Facebook are o noua platforma mobila pentru anunturi

Aceasta platforma contine erori, fapt ce va genera numeroase actualizari si reparatii in urmatoarele luni, poate chiar ani. Pentru afacerile care nu dispun de un buget mare si nu au persoane dedicate care sa se ocupe de aceste lucruri, se va dovedi un drum foarte anevoios.

Cu toate ca nu este atat de greu de utilizat, anunturile vor trebui monitorizate permanent pentru a se asigura ca ceva ce functioneaza si arata bine astazi, va arata si maine, chiar si in urma actualizarilor prin care este posibil sa treaca.

Nimic din toate acestea nu inseamna ca Facebook nu va mai fi o unealta de marketing. Datorita accesului sau la diferite categorii de populatie, la diferite categorii de varste, Facebook este un instrument de marketing puternic.

Dar Facebook Inc., FB, a schimbat in mare masura aspecte esentiale care i-au conferit titlul de cea mai populara retea de socializare.

Nu s-a vorbit si nici nu s-au scris multe randuri despre prezenta companiei Facebook Inc., FB, pe piata ATS a Bursei de Valori Bucuresti, BVB, iar judecand dupa volumele tranzactionate din actiunile acestei companii, sau mai bine spus lipsa acestora, nu putem vorbi despre profituri realizate.

Anul trecut, statisticile au aratat ca programul de publicitate Google AdWords pierde teren in favoarea celor de la Facebook. In general, piata publicitatii, si mai ales cea online, evolueaza extrem de rapid. Cu noile modificari, este foarte posibil, ca intr-un timp relativ scurt sa piarda teren si publicitatea prin reteaua de socializare a Facebook Inc., FB, iar veniturile companiei sa scada considerabil.